هرچه بیشتر پیش می‌رویم، شبکه‌های اجتماعی بیشتر در زندگی ما نقش پیدا می‌کنند و بیشتر از پیش روابط ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. روزانه سرویس‌های جدیدی برای ارتباط با دوستان به وجود می‌آیند که شاید باعث شده‌اند ما از دوستانمان بیشتر فاصله بگیریم. می‌گویند که ارتباطات انسان‌ها خیلی گسترده‌است و بر روی جوانب مختلف زندگی آنها تاثیر می‌گذارد، اما حال به سمتی پیش می‌رویم که دوستانمان را در یک صفحه چند اینچی می‌بینیم، با آنها صحبت می‌کنیم و ارتباط برقرار می‌کنیم.

در این نوشته جدیدترین اطلاعات بدست آمده از شبکه‌های اجتماعی را با هم بررسی می‌کنیم. ابتدا بگذارید ببینیم که چه مقدار کاربر در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند. ( البته قبلا تا حدودی در این مورد در اینفوگرافیک آداب استفاده از شبکه‌های اجتماعی به شما اطلاعات دادیم )

آمار استفاده از شبکه‌های اجتماعی

  • ۷۳٪ از کاربران اینترنت در شبکه‌های اجتماعی هم حضور دارند
  • ۹۰٪ این کاربران بین ۱۸ الی ۲۹ سال هستند
  • ۷۸٪ افراد بین ۳۰ تا ۴۹ سال به این شبکه‌ها علاقه دارند و فعال هستند
  • ۶۵٪ افراد بین ۵۰ الی ۶۰ سال نیز در شبکه‌های اجتماعی فعالند
  • ۷۱٪ کاربران از طریق دستگاه‌های همراه خود به شبکه‌های اجتماعی می‌آیند

حال اطلاعات مربوط به هر شبکه را جداگانه بررسی می‌کنیم:

فیسبوک

  • فیسبوک حالا بیشتر از ۱,۲۶ میلیارد کاربر دارد
  • بیشتر از یک میلیون صفحه امکان ورود شما به آن سایت را از طریق فیسبوک فراهم کردند (Open ID)
  • ۲۳٪ کاربران فیسبوک حداقل ۵ بار در روز وارد آن می‌شوند
  • ۴۷٪ آمریکایی‌ها می‌گویند که فیسبوک بیشترین کمک را در زمان تصمیم‌گیری برای خرید به آنها می‌کند
  • به طور میانگین، آمریکایی‌ها ۱۶٪ زمان آنلاین خود را در فیسبوک می‌گذرانند
  • ۷۰٪ بازاریاب‌ها از طریق فیسبوک مشتری پیدا می‌کنند

توییتر

  • توییتر حالا بیشتر از ۵۵۰ میلیون عضو دارد و ۲۱۵ میلیون نفر آنها به صورت ماهیانه از توییتر استفاده می‌کنند
  • بین ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ توییتر بیشتر از ۴۴٪ پیشرفت کرده است
  • ۳۴٪ بازاریاب‌ها از توییتر برای پیدا کردن مشتری استفاده می‌کنند

گوگل پلاس

  • گوگل پلاس چیزی حدود ۱ میلیارد عضو دارد که حدود ۳۵۹ میلیون نفر آنها به صورت ماهیانه از پلاس استفاده می‌کنند
  • گوگل پلاس در هر سال حدود ۳۴٪ پیشرفت کرده است
  • افراد بین ۴۵ تا ۵۴ سال فعالیت خود را در گوگل پلاس به میزان ۵۶٪ افزایش داده اند

رسانه‌های تصویری

  • یوتیوب بیشتر از یک میلیارد کاربر فعال در ماه دارد
  • پینترست بیشتر از ۲۰ میلیون کاربر فعال در ماه دارد
  • اینستاگرام هم با توجه به پیشرفت‌های اخیر، نرخ کاربران ماهیانه خود را به حدود ۱۵۰ میلیون کاربر رسانده است.

نتیجه

حالا که این اطلاعات را خواندیم، بهتر است از آنها در جهت بهبود فعالیت خود و سازمانمان در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم. انتخاب این که در چه شبکه‌ای باید فعال باشیم، انتخاب مهم و سختی است. این که بدانیم کاربران هدف ما در چه شبکه‌ای عضو هستند و در چه شبکه‌ای بیشتر فعال هستند و بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند؛ یکی از مهم‌ترین مباحث در بحث بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است.