شبکه‌های وای فای همانند یک مایکروویو و با همان فرکانس عمل می‌کنند. این شبکه‌ها از امواج غیریونیزه استفاده می‌کنند و وقتی به اجسام برخورد می‌کنند، تبدیل به گرما می‌شوند و ترکیب اشیاء را تغییر نمی‌دهند.

وای فای تبدیل به بخش لاینفک بسیاری از ما شده است و دوری از آن به این سادگی‌ها نیست. اما اگر در خانواده تان نوزاد تازه به دنیا آمده دارید، چطور؟ آیا هیچ خطری از طرف وای فای متوجه نوزاد است؟

آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) , آیا وای فای برای نوزاد خطرناک است؟ اگر این خطر وجود دارد چگونه در بیمارستان ها نیز استفاده می شود؟

پاسخ

امواج رادیویی به دو دسته تقسیم می شوند: یونیزه و غیریونیزه.

امواج یونیزه امواجی هستند که می‌توانند مولکول هایی را که اشیاء را تشکیل می‌دهند بشکنند. امواج غیریونیزه، از طرف دیگر، فقط از میان اجسام عبور می‌کنند یا در برخورد به آن‌ها تبدیل به گرما می‌شوند.

شبکه‌های وای فای همانند یک مایکروویو و با همان فرکانس عمل می‌کنند. این شبکه‌ها از امواج غیریونیزه استفاده می‌کنند و وقتی به اجسام برخورد می‌کنند، تبدیل به گرما می‌شوند و ترکیب اشیاء را تغییر نمی‌دهند. این اتفاق ضرری ندارد و در نهایت بدن را داغ می‌کنند اما این حرارت آنقدر کم است که اصلاً قابل اندازه‌گیری نیست.

Tinfoil hat 008 آیا WiFi برای بدن انسان مضر است؟

امواج یونیزه خطرناک هستند. مثال‌های آن اشعه فرابنفش و تشعشعات هسته ای هستند. این امواج نه تنها بدن را دغ می‌کنند بلکه ترکیب مولکولی اجزای بدن را نیز تغییر می‌دهند. آن‌ها می‌توانند «DNA” سلول‌ها را تغیر داده و باعث سرطان شوند.

مثال: سوختگی با آفتاب. حرارت خورشید بعد از تماس مستقیم و طولانی با بدن، آن را می‌سوزاند و دلیل آن بالا رفتن دمای پوست نیست! اشعه فرابنفش «DNA” سلول‌های پوست را تغییر داده و بدن با سوختن به این مسأله واکنش نشان می‌دهد.

در نتیجه می توان گفت که وای فای و امواج حاصل از آن مضر نیست.